Купівля підтриманого автомобіля – справа далеко не найпростіше, багато в чому навіть ризикове, а з фінансової точки зору – ще й витратна.
Сподіваємося, ті поради, які ми дамо вам в цьому матеріалі, допоможуть звести всі ризики до мінімуму і вибрати найкращий автомобіль з можливих.
Перед тим, як купувати старий автомобіль, слід перевірити наступне:
- наявність оригіналу технічного паспорта;
- чи не була автомашина раніше в аварії;
- Не фарбуйте чи машина;
- відсутність доробок (тюнінгу) електричної, паливної, ходової, рульової і гальмівної систем.
Якщо при опитуванні та огляді виникають будь-які сумніви хоча б по одному з цих питань, то слід рішуче переходити до наступного автомобіля, не спокушуючись прийнятною ціною, так як автомобільний ринок перенасичений пропозиціями і обов’язково знайдеться ще один потрібний варіант.
Після отримання задовільних відповідей на перелічені запитання можна переходити до детального огляду автомашини.
Ретельний огляд найкраще проводити з вірним товаришем, який добре знає, як перевірити автомобіль перед покупкою, щоб не упустити по ходу огляду важливі моменти. Також варто озброїтися блокнотом для запису всіх помічених недоліків. Вони потрібні будуть пізніше для проведення об’єктивної оцінки стану автомобіля та визначення його реальної ринкової вартості.
Важливий нюанс: огляд слід проводити сонячним днем при яскравому світлі, уникаючи пропозицій про перевірки всередині боксів, гаражів, салонів.
1. Капот.
Слід кілька разів відкрити і закрити капот, перевіряючи надійність роботи замку і заодно оглядаючи його зсередини на наявність порушень ЛКП і іржі. У салоні слід перевірити дію важеля, що відкриває замок капота.
2. Моторний відсік.
Тут рекомендується наступний порядок огляду:
- Візуально оціните стан всіх вузлів, звертаючи увагу на наявність потьоків масла, палива, спецрідин. На брудному двигуні вони явно помітні, на чистому моторі потрібно проводити папером за всіма ущільнювача місцях після його прогону на великих оборотах. Місця потьоків потрібно вивчити більш уважно, щоб знайти причину.
- Перевірте рівень і консистенцію моторного масла і спецрідин. Вони повинні залишатися однорідними без сторонніх домішок і суспензій.
- Проведіть огляд трубопроводів і електропроводки. Відсутність тріщин, слідів пробою, різких вигинів – ознака справності. Якщо є нові деталі, треба з’ясувати причину заміни старих.
- Запустіть мотор, звертаючи увагу на відсутність сторонніх звуків в роботі.
- Проведіть огляд радіаторів двигуна і кондиціонера на справність сот і відсутність сторонніх предметів. Повинні бути відсутнім всякі деформації ребер. Уточніть причини вм’ятин при їх наявності.
- Подивіться на стан затягування стійок. Бризговики і чашечки не повинні бовтатися.
3. Кузов.
- З усіх боків перевірте кузов зовні, оцінюючи рівномірність і однотонність фарбування. Наявність зон, де тон має відмінності у відтінках або глянці, говорить про другий фарбування, що може статися через ремонт після ДТП або значної корозії. Для виявлення фарбування і шпаклівки окремих частин кузова слід використовувати товщинометр.
- Якщо у авто з пробігом кузов виглядає ідеально рівно, без шорсткостей, невеликих сколів, подряпин, то це повинно насторожити. Можливо, технічний стан машини неважливе, вона побувала в ДТП і була повністю перефарбована.
- У будь-якому випадку, це сигнал до того, що в подальшому ви зможете знайти ще якісь небажані приховані дефекти. Немає нічого гіршого невідомості, тому слід віддати перевагу інший автомобіль з більш відкритою і відомою історією експлуатації. Якщо ж продавець сам не володіє інформацією про стан та історію машини, то тим більше не слід купувати авто у такого власника.
- Запишіть в блокнот всі пошкодження лакофарбового покриття, так як вони підлягають обробці і фарбуванні для запобігання подальшої корозії.
- Зверніть увагу на профіль машини спереду і ззаду з щільно закритими дверима. Двері не повинні виступати або бути сильно втоплені. Дверні зазори, щілини між капотом, багажної дверцятами і корпусом витримуються одно однаковими по всьому периметру. Якщо є явні відхилення, то це говорить про зміненої геометрії кузова, що буває наслідком сильного удару при аварії. Така машина має погану керованість, тому від покупки краще відмовитися.
- Таким же чином перевірте двері багажника.
- Відкривши двері, подивіться на пороги, гумки ущільнювачів, заводські зварювальні шви. Якщо робився післяаварійний відновлювальний ремонт, то шов буде відрізнятися за формою або розміром від заводського. Перевірте наявність додаткових шайб в дверних шарнірах, які говорять про спробу компенсації провисання двері, що виникає при її заміні.
- Проведіть окремий огляд кожних дверей, перевіряючи роботу кнопок, замків, ручок, склопідйомників, регулювання дзеркал. Звертайте увагу на надійне кріплення панелей, відсутність зазорів. Якщо межі панелей мають зазор, це говорить про те, що вона демонтувати і пошкоджені пластикові кліпси.
- При перевірці спрацьовування замків корисно придивитися до відповідної його частини. Якщо двері або замок змінювалися, то там неминуче залишаться сліди регулювання положення замка. Слід з’ясувати причини цих дій.
- Відкриваючи і закриваючи кожні двері по кілька разів, перевірте легкість і повноту схоплювання фіксатора без заїдань. Якщо двері відкриваються важко або закривається при сильному бавовні, то слід з’ясувати причину. Їй може бути вироблення або деформація посадкового гнізда, ремонт якої потребує значних витрат.
- При огляді даху слід звертати увагу на можливі сліди її заміни, виражені на відміну тони фарбування, порушеннях її геометрії, пошкодженнях водозливів.
- Перевірте, як відкривається і закривається люк і кришка бензобака.
4. Світлотехніка.
- Поверхня скла повинна бути без відколів, тріщин, подряпин. Кріплення фар робиться жорстким без брязкоту. Скло з великою кількістю подряпин найкоротший термін мають бути заміні, так як сильно садять яскравість приладу. Залежно від марки машини заміна скла може вилитися в круглу суму.
- Освітлення салону і підсвічування приладів перевіряється при включенні запалення. Регулювання яскравості підсвітки повинна бути плавною і безперервної.
5. Обважування.
- Проведіть по черзі огляд обох бамперів на надійність підвіски, наявність сколів, тріщин, порушень ЛКП, слідів ремонту. Посадка бампера повинна бути рівною і щільною без великих зазорів. Протитуманні фари і випромінювачі парктроніка повинні мати надійне кріплення.
- Далі проведіть огляд стану бризговиків на їх цілісність.
- Слід перевірити, як закріплені порогові накладки і інші елементи екстер’єру.
6. Колеса.
- У дисках слід звертати увагу на наявність вм’ятин і еліпсоїдної деформації. Якщо вони є, то напевно, вони вплинули на роботу і стан вузлів підвіски, що може виявитися тільки при контрольному виїзді на полігон.
- Виконайте перевірку тиску повітря в шинах, які повинні збігатися на всіх або попарно на передніх і задніх колесах.
- Виміряйте знос протектора шин за наявними індикаторами або лінійкою. Рідко буває, коли на старій машині встановлені нові шини. Тому важливо, щоб гума могла відходити до того моменту, коли їх змінюють по сезону.
7. Скління.
- Огляньте скла: на них не повинно бути тріщин, сколів, густої сітки дрібних подряпин. Справність обігрівачів вікон можна перевірити, включивши обігрів і помацавши скла через деякий час.
- Справність омивача і двірників проводиться одночасним включенням їх в роботу на різних режимах. При цьому слід звернути увагу на те, який слід залишає за собою щітка двірника. При наявності великих пропусків слід зробити висновок про необхідність заміни гумок.
- Якщо фари обладнані двірниками і омивачем, слід перевірити їх роботу.
- Особливу увагу слід звернути на ущільнювачі вікон. Якщо вони нові або є сліди герметика, значить, скло на двері міняли. Треба з’ясувати причину.
8. Салон.
- Пороги в дверному отворі салону не повинні бути прогнилими. Постукуючи металевим предметом (монтуванням) по порогах і днищу, визначте ступінь їх зносу. Якщо звук дзвінкий, значить метал в хорошому стані.
- Оглядати сидіння слід, знявши чохли. При цьому перевіряється справність регулювань нахилу спинки і поздовжнього положення крісла. Не повинно бути люфту в положенні спинки. Крісла повинні вільно переміщатися по санчатах і надійно фіксуватися в обраному положенні.
- Перевірте справність системи підігріву сидіння.
- Перевірте задню полку на цілісність, відсутність зайвих дірок і правильність встановлення.
- Огляд стелі полягає в перевірці стану обшивки, справності верхніх петель або ручок, працездатності загального освітлення, кріплення і фіксування положення сонцезахисних козирків. Верхній люк повинен відкриватися плавно. Він повинен бути без пошкоджень, тріщин, сколів. Ущільнювач без деформацій і поривів.
- Перевірте надійність кріплення приладової панелі. Вона повинна сидіти мертво. Спробуйте, як відкривається і закривається дверцята бардачка на засувку і замок.
- Протестуйте все ремені безпеки. Перевірте наявність пошкоджень, стан замків, легкість і довжину при витягуванні, стопоріння при різкому ривку.
9. Багажне відділення.
- Проведіть огляд двері так само, як оглядали інші двері і капот.
- Слід ретельно оглянути місце для запасного колеса на присутність корозії, зварювання або фарбування, відкинувши покриття багажного відсіку.
- Перевірте справність освітлення багажника.
- Відкриваючи і закриваючи кілька разів двері багажника, перевірте чіткість і надійність спрацьовування замку і внутрішнього приводу.
10. Панель приладів.
- Перевірте, як працюють прилади і покажчики на приладовій дошці за їх показниками. Ручки дефлекторов повинні переміщатися без заїдань і западання, впевнено фіксуватися в будь-яких положеннях. Панелі повинні бути рівними без дефектів.
- Перевірте справну роботу всіх оптичних приладів: аварійної сигналізації, перемикання фар з ближнього на дальнє світло, покажчиків повороту, підфарників, заднього ходу, протитуманних фар.
- Функціонування центрального замка перевіряється по чіткості спрацьовування фіксаторів і морганню приладів.
- При повороті рульового колеса повинен спрацювати протиугінний блокіратор керма.
- При закритті дверей повинен горіти сигналізатор ременя безпеки.
- Слід запустити двигун і перевірити роботу інших приладів – тахометра, індикаторів температури і тиску масла і т. Д. Відповідно до керівництвом по експлуатації.
11. Обігрів і кондиціонер.
Слід закрити двері і вікна. далі:
- При працюючому моторі включити піч на максимальний режим. Через деякий час повинен піти тепле повітря з усіх повітропроводів. Не повинно бути запаху гару і палива.
- Включити і перевірити кондиціонер в різних режимах. Він не повинен видавати сторонніх звуків при роботі. Повинен з’явитися холодний потік повітря.
12. Пробіг.
- В середньому звичайна приватна машина проїжджає 10-20 тисяч км за рік. Отже, за 5 років виходить близько 100 000 км пробігу. За цей пробіг на гальмівних дисків залишається 2-3 мм від накладок. Якщо бачите нові колодки, значить, пробіг, швидше за все, більше 100 тисяч км.
- Тканинна оббивка сидінь стирається приблизно через 90-130 тисяч км пробігу, шкіряна – через 200 000 км. Особливо сильно стираються підлокітник і бічна підтримка сидінь.
А ви коли-небудь купували машину з пробігом? На що б ви порадили звернути увагу?
Джерело: bbccn.co